Carian

Kaki Kucing Di Potong

Manusia adalah sebaik-baik kejadian yang dijadikan Allah S.W.T dimuka bumi. Dijadikan sempurna,akal dan fikiran untuk merencanakan kehidupan yang lebih baik di alam ini.Seharusnya kita wajib mensyukuri akan segala limpahan nikmat dan rahmat atas kejadian manusia.Kerana-NYA lah kita boleh berfikir,ada perasaan kasih dan sayang,rasa cinta dan sebagainya.Apa yang menjadi persoalan disini ialah: Dimanakah letaknya nilai kemanusiaan dan akal pada si pelaku dalam video dibawah? Tidak kira lah sama ada pelaku itu beragama Islam ataupun tidak...dia tetap seorang manusia.Takde akaiii..kaaa??!!! Geram betuii..
Semoga Allah membalas kebaikan pada pembelanya.Insyaallah.





Hadis :
Dari Abdullah r.a katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda :
"Seorang wanita telah diseksa Allah pada hari kiamat lantaran dia mengurung seekor kucing sehingga kucing itu mati.Kerana itu Allah memasukkannya ke dalam neraka.Kucing itu dikurungnya tanpa diberi makan dan minum dan tidak pula dilepaskannya supaya ia dapat menangkap makanannya yang terdapat dibumi".

Kesimpulan:
Jelas Hadis Rasulullah menuntut kita hidup dalam kasih sayang.Tak kira lah sesama manusia,binatang dan segala makhluk kejadian Allah S.W.T.

1 comment: